اخبار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:

بزودی شاهد افزایش خدمات دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در سطح استان خواهیم بود

بزودی شاهد افزایش خدمات دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی در سطح استان خواهیم بود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به ضرورت توسعه خدمات دولت الکترونیکی از طریق ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی گفت: تا کنون 55 درخواست برای ایجاد دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ICT روستایی از مناطق مختلف استان داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به استقبال مردم جهت ایجاد دفاتر پیشخوان و ICT روستایی در استان گفت: همزمان با ابلاغ دستورالعمل های لازم جهت ایجاد دفاتر پیشخوان و ICT روستایی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی های گسترده ای توسط اداره کل ICT استان به این منظور صورت گرفت که تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است بطوری که طی این مدت، 55 مورد درخواست ایجاد دفاتر از مناطق مختلف استان را داشته ایم که از این تعداد  46 مورد در بخش ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی و 9 مورد در بخش ایجاد دفاتر ICT روستایی بوده است.

وی ایجاد کارگروه دفاتر پیشخوان، برگزاری جلسات دوره ای و ساماندهی پرونده مراجعین را از مهمترین اقدامات اداره کل ICT استان در جهت افزایش ایجاد دفاتر در استان اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی هایی که طی جلسات کارگروه دفاتر پیشخوان صورت گرفته است بزودی شاهد افزایش تعداد و خدمات این دفاتر در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  ایجاد و افزایش دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ICT روستایی را زمینه ساز تسهیل خدمات برای مردم شریف استان اعلام کرد و گفت: از مزیت هایی مهمی که با افزایش این دفاتر برای مردم ایجاد می شود می توان به مواردی همچون: گسترش عدالت اجتماعی، کاهش بوروکراسی اداری، تعمیق دولت الکترونیک، کاهش فاصله مراکز خدمت با مخاطبین، تکثر کانال های ارتباطی بین دولت و مردم، کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای بخش خصوصی اشاره کرد.

رزمی یکی از مهمترین مزایای ایجاد دفاتر پیشخوان دولت را نهادینه نمودن مبحث دولت الکترونیک در بطن جامعه شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد و توسعه خدمات این دفاتر اقشار مختلف جامعه بصورت عملی با مزایای استفاده از خدمات دولت الکترونیک آشنا شده و به خوبی از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی افزود: در سالهای گذشته تنها راه ارتباطی مردم با ارگانهای دولتی، مراجعه حضوری افراد به سازمان مربوطه در یک محدوده زمانی خاص و از طریق ارتباط رودرو با کارکنان آن سازمان بود که در شرایط فعلی با ایجاد دفاتر پیشخوان  شهروندان بدون مراجعه به سازمانها دولتی می توانند بر اساس شرایط زمانی و مکانی بدون محدودیت زمانی خاصی به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده  و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۷
تعداد بازدید : ۱۳۰

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید